Основне про медреформу 2019 року
З 2018 року розпочалися зміни системи охорони здоров’я із сімейних лікарів, педіатрів, терапевтів. Раніше пацієнт вирішив до кого потрібно звернутися у разі появи певних симптомів (турбував гайморит – до ЛОР, шлунок – до гастроентеролога, серце – до кардіолога), зараз правила змінилися. Тепер перший до кого йде хворий – сімейний лікар. Він лікує отруєння, грип, інші поширені хвороби, навіть вагітність, що нормально протікає, можна спостерігати у нього.
Алгоритм вибору медика та підписання декларації
Завдяки змінам у системі фінансування можна обрати сімейного терапевта незалежно від місця прописки та форми клініки (державна/приватна). Головна наявність на медустанові вивіски з написом: «Тут можна обрати свого лікаря». Після підписання декларації держава (Національна служба здоров’я) одразу почне перераховувати установі гроші за ваш прийом та лікування.
Для укладання договору необхідні: паспорт, ІПН, активний мобільний телефон. При оформленні дитини (вік до 14 років) батькові потрібно надати свідоцтво про народження. Процес підписання виглядає так:
- обираємо медустанову (зі згаданим покажчиком) та лікаря;
- список лікарів та порядок укладання декларації підкажуть у реєстратурі;
- уповноважена особа (працівник реєстратури, медсестра, лікар) внесе дані вищезгаданих документів до
- електронної системи;
- на ваш мобільний прийде SMS-код – продиктуйте його медпрацівнику;
- готовий документ роздруковують у подвійному примірнику;
- перевірте та підпишете папери (один дублікат залишається вам);
- останній крок – медичний працівник ставить електронний підпис.
Чи можна поміняти лікаря чи отримати допомогу без декларації?
Пацієнту повинні допомогти в медустанові, якщо обраний ним лікар у ньому працює. Без декларації нададуть невідкладну допомогу, коли хворий перебуває у ситуації, яка загрожує життю. Якщо лікар потребує грошей, не подобається – поміняйте: просто підпишіть нову декларацію з новим представником лікарні. Старий договір автоматично анулюється. Зауважимо: на медиків, які вимагають гроші за прийом, аналізи чи створюють незручні умови прийому, приймаються скарги на сайті Нац. служби здоров’я, за коротким номером 1677, офіційним поштовим листом.